אחסון אתרים בארץ או בחו”ל – מה עדיף?
רשת האינטרנט הפכה זה מכבר את העולם לכפר גלובאלי אחד, בו קצב התרחשות האירועים והעברת המידע חוצה גבולות במהירות מסחררת.
בתחומים רבים אין כיום כמעט משמעות למיקום הגיאוגרפי של החברה המספקת את שירותי האינטרנט.
זאת, מאחר שניתן לקבל תמיכה במייל או במענה אנושי כמעט 24 שעות ביממה, הנתונים עוברים במהירות האור, ואין הכרח לבדוק הצעות מחיר של חברות אחסון אתרים, דווקא על פי המיקום הגיאוגרפי שלהן.
אתר האינטרנט כבר הפך הרבה מעבר לכרטיס ביקור, הנשלף ונמסר ללקוח בכל מפגש או שיחת טלפון ולקוחות מודעים היום מאוד לחשיבותו ולעוצמתו השיווקית והאופרטיבית של המדיום האינטרנטי.
בשל כך אנו מוצאים, כי לקוחות רבים מתלבטים עדיין ובצדק, האם לאחסן את אתרי האינטרנט שלהם בישראל או לרכוש חבילת אחסון אתרים בחו”ל?
אחסון אתרי אינטרנט בארץ שונה בכמה אופנים מאחסון אתרים בחו”ל. במאמר זה נסקור את ההבדלים המשמעותיים בין אחסון אתר בארץ לבין שירותי Hosting על שרתים מעבר לים, וננסה לספק כלים והמלצות לצורך קבלת החלטה – איפה כדאי לאחסן את אתר האינטרנט ?
אחסון אתרים – פרמטרים להשוואה
כמה פרמטרים מרכזיים חשובים, בעת השוואה בין אירוח אתרי אינטרנט על שרתים בארץ לבין אחסון אתרים בחו”ל:
-
איכות חבילת אחסון ומחירה
ההבדלים במחירים ובתמורה בין אחסון בארץ לבין אחסון בחו”ל היו משמעותיים בעבר, אך כיום, אין פער גדול וחלק מהפערים הם לכאורה.
חברות אחסון אתרים בארץ גובות מחירים גבוהים יותר לאחסון אתרים, ביחס לאחסון בחו”ל. חבילת אחסון בסיסית ואיכותית בארץ עלותה מ 7$ לחודש ובחו”ל חבילה דומה עלותה החל מ 5$ בחודש.
לכאורה, הבדל מהותי באחוזים, אך אם נשקלל את הפערים הנובעים מגודל השוק ואת היתרונות האיכותיים (ראה בהמשך) של אחסון אתרים בארץ, נמצא שההבדל מצטמצם עד כדי זניח.
בנוסף, חברות אחסון בחו”ל נותנות “הרבה יותר” באותו מחיר אולם אותו הרבה יותר בדכ”ל אינו שימושי. לעומת זאת, חברות אחסון בחו”ל מעמיסות מספר אתרים רב יותר על השרתים, בגלל לחץ תחרות ומחירים ומהר מאד נגלה שהביצועים באחסון ישראלי טובים יותר.
חבילות האחסון בחו”ל מציעות שטח דיסק נדיב ותעבורה נרחבת, לעומת ההצעות לאחסון בארץ, בהן גם שטח הדיסק וגם כמות התעבורה קטנה יותר. אולם מי צריך את כמות הדיסק, שכמעט אינה מוגבלת בחו”ל והתעבורה הנרחבת, שבלתי ניתנת להשגה!
הניסיון מראה, כי ברוב המקרים, כשמגיעים לאחוזים בודדים מ”התעבורה הנרחבת” שמציעות חברות אחסון אתרים בחו”ל, האתר עומד ולא זז – ישראבלוף בינלאומי.
-
מהירות גישה לאתר – “סכנה ברורה ומיידית”
המצב האופטימלי הוא, שכל אתר יאוחסן בקירבה גיאוגרפית לגולשים שאליהם הוא פונה. זאת, מפני ששרתים הנמצאים בארץ הם מהירים יותר לגולשי הארץ, ומספקים מענה זריז יותר לגולשים ישראליים, ביחס לשרתים הנמצאים בחו”ל.
המשמעות הפרקטית של עניין זה היא, שכאשר לקוח ישראלי מקיש כתובת אינטרנט של אתר ישראלי שמאוחסן בשרת בארץ, הוא יראה את דפי האתר הרבה יותר מהר מאשר את דפיו של אתר ישראלי המאוחסן בשרת בחו”ל.
באותה מידה, אתר שפונה לגולשים אוסטרלים מוטב שיאוחסן בשרת שנמצא באוסטרליה ואילו אתר הפונה ללקוחות אמריקאיים, כדאי שיאוחסן בארצות הברית. גם לייעוד או התפקיד של האתר יש השפעה על מיקומו ומהירות הגישה הנדרשת אליו.
ככל שהאתר עמוס יותר, וכולל סרטוני וידאו ואינו רק אתר תדמיתי פשוט, החשיבות של המרחק הגיאוגרפי מתחדדת ועימה עשויה להיפגם חווית הגלישה של הגולש:
גולש המנסה לגשת לשרת מרוחק מאוד ו/או היושב על קוי תקשורת לא מהירים (לא “על הצומת”) יחווה חווית משתמש ירודה וכתוצאה מכך, לא ירצה לשוב לאתר. הנזק לבעל האתר במקרה כזה הוא מיידי וברור.
-
איכות התמיכה הטכנית
אחסון אתרים בחו”ל דורש שליטה בשפה האנגלית, לצורך הצגת הבעיה והבנת התשובה, שתתקבל מאיש השרות או התמיכה הטכנית בחו”ל. אחסון אתרים בארץ יאפשר לקבל תמיכה בעברית.
כאשר מדובר בחברת אחסון, שמוקד התמיכה שלה פועל בשעות העבודה של המשרד, יש יתרון לחברות בארץ, ששעות התמיכה שלהן נוחות.
אולם, בעוד אתר אינטרנט יכול לעורר בעיות בכל שעה, בהרבה מקרים התמיכה הטכנית של חברת האחסון בארץ אינה זמינה 24/7. בחו”ל, זמינות מוקד התמיכה גבוהה יותר בממוצע (כמובן שזו נקודה שמומלץ לוודא אותה, בעת קבלת החלטה על חברת אחסון).
נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון, שמוקדני תמיכת טכנית בחו”ל עובדים כמו רובוטים, ולישראלים קצת קשה עם זה, אין כל כך עם מי לדבר ופעמים רבות הבנת הבעיה ופתרונה אורכת זמן רב.
-
זמינות השרת
ישנו מדד עמידות (Uptime) של השרת, ובחו”ל החברות מתחייבות לעמידות של 99.9% מהזמן. ניתן לראות סטטיסטיקות היסטוריות, של עמידות השרתים בחודשים או בשנים שעברו, וכמה זמן האתרים המאוחסנים על גבי שרתים אלה היו לא זמינים.
בארץ, ההתחייבות לזמן עמידות היא “גמישה” יותר, ולא פעם קורה, שאתר נופל או הופך לא זמין.
הסיבה לכך היא, שחברות אחסון גדולות בחו”ל מארחות מאות אלפי אתרי אינטרנט, והן גדולות פי כמה וכמה מחברת האחסון הגדולה ביותר בארץ. לכן, האמצעים הנדרשים מהן, למול כמות אדירה של לקוחות, גבוהים יותר ומחייבם צוותי מומחים גדולים יותר.
-
הקשר בין אחסון האתר וקידומו במנועי חיפוש
אין ספק שקידום אתרים במנועי חיפוש הינו אולי הפרמטר החשוב ביותר, וחייב להיות חלק נרחב מפעילות השיווק של האתר.
מנוע החיפוש גוגל קובע את סדר תוצאות החיפוש בין השאר על פי המדינה בה מאוחסן האתר. כלומר: אם החיפוש התבצע במסגרת גוגל הישראלי, אתרים המאוחסנים בשרתים הנמצאים בארץ יקבלו עדיפות על פני אתרים המאוחסנים בשרתים הנמצאים בחו”ל, מפני שאלה ייראו לגוגל רלוונטיים יותר, או מקומיים ונגישים יותר לגולש.
אינטרויז’ן אחסון אתרים
אנחנו באינטרויז’ן מאמינים שהצלחנו לשלב בין היתרונות של ספקי אחסון אתרים מחו”ל עם יתרונות אחסון אתרים בישראל והבאנו לקהל הישראלי סל של פתרונות אחסון אתרים מנצח.
20 שנות ניסיון, תשתית חוות שרתים עצמאית, מהגדולות והחדישות מסוגה בארץ, צוות ותיק ומנוסה, המונה 40 עובדים, ממוקדים לתחום האחסון, ומעל לכל – מומחיות בתחומי התקשורת, אבטחת מידע וסיסטם.